Picture
Bijna halverwege. De helft van de bodem is gerepareerd en nu zit ook de nieuwe chassisbalk weer keurig op zijn plek. Alles eerst keurig in de verf gezet en toen vastgelast. Nu kan ook de B-stijl weer vastgezet worden. Het idee hierachter is dat eerst de ene helft (bestuurderszijde) gerepareerd wordt en daarna pas de andere helft. Dit om de maten van de auto niet uit het oog te verliezen.
 
 
Om de nieuwe onderdelen goed te kunnen bevestigen liepen we al langer rond met het idee om een puntlasapparaat aan te schaffen. Bij het vorige project hebben we er een gehuurd maar dit is niet optimaal omdat je al het laswerk op moet sparen. We hebben er nu dus zelf maar een aangeschaft.
Picture
 
Picture
Opeens is het dan zover, je ziet dat het project verandert van een afbrekende naar een opbouwende fase. Het eerste nieuwe ondereel zit erop. Weliswaar nog met tangen maar daar komt spoedig verandering in.
 
Vandaag was het dan zover, de eerste van de chassisbalken is geschiedenis. De verrotte helft is verwijderd van het chassis zodat er een nieuwe helft tegenaan gezet kan worden. Dit kan echter pas als het overgebleven gedeelte gerepareerd is en ook de beodemplaat aan de bestuurderskant vervangen is.
Picture
 
Om de chassisbalken te kunnen vervangen moesten ook de voorspatborden er aan geloven. Dit was best even slikken omdat we hiervoor de neus moesten doorzagen bij de koplampen. Na wat beraad hebben we dit toch maar gedaan omdat we er anders gewoon niet bijkonden. Dit wordt wel een uitdaging bij het opbouwen.
Picture
 

Vanavond bezig geweest met de eerste van de  wielkasten achter. De buitenste moeten compleet vervangen worden en daarvoor moeten de oude eraf. Hierbij meteen ook wat roest weggehaald en gelijk wat klaar is in de zinkspray gezet.

Picture
Picture
Picture
 

Om toch even wat resultaat tussendoor te boeken de motorkap schoongemaakt.

Picture
 
Picture
Dat de auto al een keer 'gerestaureerd' is wisten we. Maar dat ze ze serieus geprobeerd hebben een nieuwe auto te bouwen uit plamuur, dat was nog even nieuw. Wat een prutsers, op sommige stukken zat er meer dan anderhalve centimeter opgesmeerd! Het duurde dus even voor dit allemaal verwijderd was. Uiteindelijk zijn we nu wel zover dat de achterkant en de achterste spatborden erafgehaald kunnen worden. Dit is nodig om bij de chassisbalken te komen die vervangen moeten worden.

Picture
 

Omdat sommige dingen besteld moesten worden nog maar een keer naar Duitsland gereden voor het restant. Gelukkig is het net over de grens bij Arnhem.

Picture
 
Picture
Omdat de auto op grond toch niet zo handig is maar even een karretje gelast.