Bij een van de sponsors van mijn oldtimerprojecten, BEUK Classics te Eemnes maar eens gekeken of de Maserati door de APK kwam. Dit bleek niet echt het geval. Buiten het feit dat bijna alle verlichting weigerde te werken zat er ook een beetje roest (en een gaatje) op 1 van de bodembalken en tja, dat mag niet.
Picture
Picture
Even een nieuw stuk bodemplaat gemaakt en deze gelijk maar onder de auto gelast waardoor het weer 1 geheel werd en er weer netjes uitziet.
De verlichting gaan we later aanpakken. De auto heeft 6 jaar buiten stil gestaan en daarom zal er wel het één en ander gecorrodeerd zijn in de elektrische aansluitingen.

Picture
 
Het is erg verleidelijk om te kijken waarom de V6 van de Maserati zo ratelde, We wisten dat het ergens uit de bank met de linker 3 cilinders kwam en daarom daar maar eens even het kleppendeksel er afgehaald.
 De kans bestond uiteraard dat er een zuigerveer of klep gebroken was en dat daarom onderzocht.
Picture
Picture
Wonder boven wonder viel de schade erg mee, er was alleen een shim van een klepstoter geraakt en dat veroorzaakte de ratel. Even het dopje zoeken in het klephuis en deze teruggeplaatst en het klepdeksel er weer opgezet.
Picture
Picture
Meteen maar even kijken of de ratel verdwenen is en ja hoor. We hebben een uitstekend lopende motor. Missie geslaagd!
 
Het ophalen van de auto moest met een trailer gebeuren omdat de motor het wel deed maar er rare ratels uit het vooronder kwamen en we daarom de reis van ongeveer 80 km niet aandurfden.
Picture
Picture
Picture
 
Dit keer  (net) geen oldtimer maar een auto die me in mijn jeugd heel erg geboeid heeft en toen ik in de gelegenheid was om er 1 aan te schaffen heb ik dat dan ook maar gedaan. Het betreft een redelijk zeldzame versie, de Biturbo S.
Er zit uiteraard wel werk aan de auto anders was het niet leuk geweest.
Picture