Om de nieuwe onderdelen goed te kunnen bevestigen liepen we al langer rond met het idee om een puntlasapparaat aan te schaffen. Bij het vorige project hebben we er een gehuurd maar dit is niet optimaal omdat je al het laswerk op moet sparen. We hebben er nu dus zelf maar een aangeschaft.
Picture
 
Picture
Opeens is het dan zover, je ziet dat het project verandert van een afbrekende naar een opbouwende fase. Het eerste nieuwe ondereel zit erop. Weliswaar nog met tangen maar daar komt spoedig verandering in.
 
Vandaag was het dan zover, de eerste van de chassisbalken is geschiedenis. De verrotte helft is verwijderd van het chassis zodat er een nieuwe helft tegenaan gezet kan worden. Dit kan echter pas als het overgebleven gedeelte gerepareerd is en ook de beodemplaat aan de bestuurderskant vervangen is.
Picture
 
Om de chassisbalken te kunnen vervangen moesten ook de voorspatborden er aan geloven. Dit was best even slikken omdat we hiervoor de neus moesten doorzagen bij de koplampen. Na wat beraad hebben we dit toch maar gedaan omdat we er anders gewoon niet bijkonden. Dit wordt wel een uitdaging bij het opbouwen.
Picture
 

Vanavond bezig geweest met de eerste van de  wielkasten achter. De buitenste moeten compleet vervangen worden en daarvoor moeten de oude eraf. Hierbij meteen ook wat roest weggehaald en gelijk wat klaar is in de zinkspray gezet.

Picture
Picture
Picture